Bereik miljoenen Nederlanders
Adverteren bij de publieke omroep
Gratis media-advies

genomineerden laatste kwartaal 2024 voor Ster Gouden Loeki bekend

De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het vierde kwartaal van 2024 zijn bekend! Albert Heijn, HEMA, Jumbo, Kruidvat, de Leescoalitie, Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, Prijsvrij en Staatsloterij maken kans op de Ster Gouden Loeki 2024.

De 10 kwartaalwinnaars van het vierde kwartaal van 2024

  • Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met 'Whamster'
  • HEMA & Hotel L'Amour met 'Sint komt naar HEMA dit jaar'
  • HEMA & Hotel L'Amour met 'Kerst Takkie en Siepie'
  • Jumbo & Hotel L'Amour met 'Kerst voor elkaar'
  • Jumbo & Hotel L'Amour met 'Oud & Nieuw voor elkaar'
  • Kruidvat & DDB Amsterdam met 'Iedereen verdient een mooie kerst!'
  • Leescoalitie & Alfred International met 'Wie leest heeft een goed verhaal'
  • Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat met 'Top, jij blijft Bob!'
  • Prijsvrij met 'Dat zijn wij gewoon zelf, hè'
  • Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met 'Geef elkaar een beetje geluk'

Wil je de commercials nog eens terugkijken? Dat kan! De spots van het vierde kwartaal staan op onze website.

Persvraag naar aanleiding van bovenstaand bericht? Neem dan contact op.

Meer over de verkiezing van de Ster Gouden Loeki vind je hier of bij de veelgestelde vragen

Op naar de finale!

Met de 10 winnaars van het laatste kwartaal zijn alle kwartaalwinnaars van 2024 bekend. Wie van deze 40 mag zich binnenkort finalist noemen? En wie van de 12 goede doelen haalt de finale? Laat je e-mailadres hier achter en jij hoort direct na de bekendmaking wie de finalisten zijn. Je kan dan ook gelijk je stem uitbrengen. 

30 jaar Ster Gouden Loeki

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van onze publieksprijs voor reclame. In 1995 reikten we de prijs voor het eerst uit aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Een dertigste editie vraagt om iets bijzonders. Bij het laatste jubileum, de vijfentwintigste editie, hebben we de Ster Zilveren Loeki en de Ster Bronzen Loeki voor het eerst uitgereikt. Ook nu introduceren we iets nieuws. We gaan een speciale groep (afzenders van) commercials in het zonnetje zetten: goede doelen. Zij krijgen een eigen categorie en maken daarin kans op een eigen publieksprijs. De genomineerden van het tweede half jaar van 2024 hebben we vorige week bekendgemaakt.