Mogelijkheden online reclame bij de publieke omroep
Niet-commerciële partijen met een niet-commerciële boodschap hebben de mogelijkheid om zowel video-advertenties als display-advertenties in te kopen. Bij Ster hanteren we hiervoor de definitie ‘algemeen nut’. Het gaat om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter, die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Voor campagnes van dergelijke afzenders is er niet alleen ruimte online, maar natuurlijk ook op radio en televisie.
Vanaf oktober 2024 is het ook voor commerciële partijen weer mogelijk om display-advertenties in te kopen.
DISPLAY-ADVERTenties (banners)
Banners worden op sites en in apps vertoond. Doordat we maar één banner op een pagina tonen, krijgt jouw campagne exclusieve zichtbaarheid. Deze aanpak leidt tot een hogere acceptatie van online reclame, een hoge viewability van de banners en meer impact voor je campagne. Voor nog meer impact van je online campagne biedt Ster ook de optie om interactieve banners in te zetten. Bij interactieve banners is het mogelijk om bewegend beeld in te zetten.
Video-advertenties
Voor video bieden we non-skippable pre-rolls aan van verschillende lengtes met een maximale lengte van 36 seconden. Ster hanteert een maximum van twee pre-rolls voor online video’s. Dit omdat we de kijker een optimale kijkervaring willen bieden en maximale impact van de online video’s willen garanderen.