Van een burst-strategie naar continuïteit in bereik en boodschap
a.s.r. kende tot 2017 een redelijk lage naamsbekendheid. De mediastrategie tot die tijd bestond uit drie á vier weken per jaar ‘knallen’ op televisie. In deze periode werd er veel aandacht besteed aan creatie en kortstondige hoge mediadruk.
Sinds 2017 doen ze het anders en dat werpt zijn vruchten af. Het doel is de naamsbekendheid hoog en stabiel houden. Dat is gelukt door op een consistente manier en regelmatige basis te adverteren. Televisie wordt afgewisseld en ondersteund met radio, online (waaronder online video, bannering en social) en out of home reclame.
Als niemand je kent, heb je niks aan een goed imago. Het was dus zaak om eerst de naamsbekendheid te verhogen.
Door de focus te verschuiven naar naamsbekendheid heeft a.s.r. de keuze gemaakt om de balans tussen creatie en media te verleggen en dus meer gedurende het hele jaar zichtbaar te zijn. Dit heeft ervoor gezorgd dat de gestelde doelen op naamsbekendheid zijn gehaald.