Zadelpijn tijdens het fietsen is een veelvoorkomend probleem onder fietsend Nederland en vermindert het plezier. Bikeboxer speelt hierop in en creëerde een comfortabele fietsonderbroek met zeem en zorgt daarmee voor dé oplossing.
Waarom kiezen voor radioreclame?
Afgelopen voorjaar en zomer zette bikeboxer de stap om op de radio te adverteren. Hiermee focuste het merk zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het verhogen van de verkoop.
Radioreclame kan een grote stap lijken voor beginnende merken, maar voor Martijn Mutsaers, eigenaar van bikeboxer, was het een bewuste keuze. Eerder had Martijn al voor andere organisaties radiocommercials gemaakt en ingezet, waardoor hij bekend was met de kosten en voordelen van radio. “Ik weet dat je met relatief weinig budget een groot bereik kunt creëren,.”. Zo is radioreclame toegankelijker dan veel organisaties denken.
De creatie van de commercial
Dankzij Martijn's eerdere ervaring met radio was het maken van de spot voor hem een kwestie van "zo gezegd, zo gedaan’’. Een nieuwe commercial mét tag-on werd ontwikkeld. De spot werd vervolgens getest met Ster AdMeasure, een onderzoekstool die de kwaliteit van je commercial test in de doelgroep. Uit de test bleek dat de boodschap helder was en de naam bikeboxer de juiste rol speelde. ''Dat geeft extra vertrouwen in een goed resultaat,’’ aldus Martijn.
Luister hieronder naar de commercial en tag on van bikeboxer
Start je met reclame, maar heb je nog geen ervaring met het maken van een commercial? Geen zorgen, bij Ster staan we klaar om je te adviseren. We brengen je graag in contact met ervaren productiebedrijven die je helpen bij de creatie van je eerste radiocommercial. Of beluister onze podcastserie ‘Starten met Reclame’. Hierin nemen we je stap voor stap mee in het maken en inzetten van een commercial, met inspirerende praktijkvoorbeelden.