De Dierenbescherming helpt dieren door het verlenen van noodhulp, het handhaven van welzijn en het beïnvloeden van de samenleving. Om extra steun en aandacht voor dit belangrijke reddingswerk te vragen voert zij jaarlijks de campagne Help ons redden.
Over de campagne
In de campagne van afgelopen najaar stond Binck centraal. De hond was een hoopje ellende toen een inspecteur van de Dierenbescherming hem aantrof en overbracht naar het asiel. Hier volgden maanden van intensieve, liefdevolle zorg. Gelukkig herstelde Binck voorspoedig en werd hij uiteindelijk door lieve mensen geadopteerd. “Met dit verhaal konden we onze hele keten van dierennoodhulp in beeld brengen,” aldus Marjolein de Graaf, die als brandmanager bij de Dierenbescherming de campagne aanstuurde.
De productie werd in anderhalve dag gedraaid. Dat proces verliep soepel en alle betrokkenen waren trots op het resultaat. Getest werd het nieuwe materiaal niet. “We hebben een beperkt budget, dat we liever inzetten voor bereik en conversie,” aldus Marjolein. Bovendien was het verhaal an sich heel sterk. “Binck die je in de spot ziet is ook écht de hond die onze inspecteur heeft gered en waarvan we de schrijnende beelden konden laten zien toen hij werd aangetroffen. Toen ook de opnames met Binck goed gingen, wisten we allemaal dat dit een succesvolle campagne kon worden.”
Het verhaal en materiaal waren zó sterk en authentiek. We wisten allemaal: dit is het gewoon.
“Maar het was ook kort dag,” geeft Marjolein aan. “We gingen eind juli van start, wetende dat we in september live zouden gaan met de campagne. Gelukkig kregen we van de band Coldplay goedkeuring voor het gebruik van hun hit ‘Fix you’. Dat nummer was de enige juiste keuze, omdat de tekst het verhaal zo mooi verwoordt. Ook wij ‘fixen’ dieren en geven ze een nieuwe kans.” Zanger Ruben Hein werd gevraagd om het nummer in te zingen. Hij draagt de Dierenbescherming een warm hart toe en zei onmiddellijk ‘Ja!’.”