Eyelove adverteert sinds 2011 trouw in grotere dagbladen, maar eind 2017 vonden ze de tijd rijp voor een tv- en radiocampagne. Omdat reclamebureaus volgens hen nooit precies begrepen wat de boodschap was en waar het merk voor stond, besloten ze het zelf te doen. Op 7 januari 2018 werd de commercial opgenomen. Iedereen was zeer enthousiast na de opnamedag en ook na het zien van de eerste montage. Bij Eyelove zelf stonden ze dan ook te kijken van de reacties op de campagne: hoe kon iets waar zo hard aan was gewerkt zoveel (negatieve) reacties oproepen? “Ik had absolúút niet het idee dat dit als een irritante commercial zou worden ervaren. Mensen ergeren is dus ook absoluut niet de insteek geweest”, vertelde Eyelove-directeur Paul Berkelmans de Volkskrant. “Maar we vonden dat, nu we die commercial eenmaal hebben gemaakt, we ‘m flink gaan uitzenden ook.”
Uitzenden op primetime en rond grote evenementen
Flink uitzenden, dat hebben ze gedaan. De spot heeft alleen bij Ster op radio én televisie gedraaid. Met spots die vaak uitgezonden werden op primetime bij bereiksprogramma’s (zoals De Luizenmoeder en het NOS Journaal) en in reclameblokken rondom grote evenementen (Olympische Winterspelen, WK Voetbal) zijn er veel Nederlandse consumenten bereikt. In totaal heeft Eyelove met hun campagne zelfs 96% procent van hun doelgroep (50-plussers) bereikt, en hebben zo’n 14,2 miljoen Nederlanders van 6 jaar of ouder de spot minimaal één keer gezien.
Ook is de naamsbekendheid van Eyelove flink gestegen. En ‘flink gestegen’ is eigenlijk nog een understatement.