Jarenlang zijn de commercials van FarmCamps zichtbaar bij NPO Zapp(elin) rondom kinderprogramma’s als Het Jeugdjournaal en De Regels van Floor. Tot dit door een wetswijziging niet langer mogelijk is. Toch liggen er grote kansen voor FarmCamps bij de NPO en daarom besluit het merk de media-inzet om te gooien. De televisiecommercials voor boerderijvakanties verschuiven naar de ruimte rondom ‘volwassen’ programma’s, radio wordt toegevoegd voor een extra bereik en het merk besluit gebruik te gaan maken van voorkeursposities.
En met succes! De boekingen stroomden binnen. ‘Natuurlijk speelt de toegenomen vraag door corona hier een rol in. Maar dan is het juist belangrijk om als merk zichtbaar te zijn en je als antwoord op deze vraag te presenteren,’ vertelt Nicolas van Bekkum, CCO van FarmCamps. De tv- en radiocampagnes bij Ster hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het succes. Welke lessen kunnen we van deze voormalig Zapp(elin)-adverteerder leren?