In totaal zijn er ongeveer 8,8 miljoen personenauto’s in Nederland. Vergeleken met 10 jaar geleden is dit aantal met bijna 14% toegenomen. Veel mensen rijden een auto én verkopen hun auto als het tijd is voor een nieuwe. Dat laatste kan nog wel eens lastig zijn. 'Ikwilvanmijnautoaf.nl' helpt klanten hiermee.
WaT WAS HET DOEL VAN JULLIE CAMPAGNE?
“De belangrijkste insteek van onze campagne is het hoog houden van de naamsbekendheid. We willen top of mind blijven bij mensen als ze denken aan een platform om hun auto te verkopen. Daarmee willen we ook direct verkeer genereren en mensen ertoe aanzetten om naar onze website te gaan. Dit is extra belangrijk voor Dealerdirect, gezien concurrenten ook SEA-advertenties inkopen op de zoekterm ‘ik wil van mijn auto af’.”
Waarom het mediumtype radio?
“Ik vind audio/radio erg goed passen bij een dienstverlening als ‘ikwilvanmijnautoaf.nl’. Auto’s en radio zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, veel mensen luisteren in de auto tenslotte standaard naar radio. Daarnaast biedt het medium de mogelijkheid om in 5 tot 10 seconden onze dienst en propositie uit te leggen.”
Wat was het resultaat van jullie campagne?
“We adverteren al ongeveer tien jaar flink op de radio. Dit is de sleutel geweest tot de grote naamsbekendheid die ‘ikwilvanmijnautoaf.nl’ heeft opgebouwd onder het grote publiek. Vrijwel iedereen kent onze bekende radiospot én tune. Dit zorgt voor een constante toestroom van direct en organisch verkeer naar onze site. Met de huidige campagnes onderhouden we deze naamsbekendheid. Daarnaast zorgen de campagnes voor een uplift in websitebezoek en nieuwe bezoekers zoals duidelijk is geworden uit de resultaten uit de Ster Radiometer.”
Dealerdirect heeft gebruikgemaakt van de Ster Radiometer. Hiermee analyseert Ster samen met Mediasynced* het effect van een radiocampagne op je websitestatistieken. Op deze manier heeft Dealerdirect inzicht gekregen in de uplift aan de hand van de radiocijfers van het Nationaal Luister Onderzoek en Google Analytics. Mediasynced heeft hier een geavanceerd model voor ontwikkeld. Er werd een flinke groei gemeten van het aantal sessies op de website van ‘Ikwilvanmijnautoaf.nl’. Daarnaast zagen we een groei van 8% van het aantal bezochte pagina’s en een toename van 2% aan nieuwe gebruikers.
Ook blijkt uit de Ster Radiometer dat het verkeer dat naar de website getrokken wordt daadwerkelijk organisch en direct verkeer is. Dit wordt mede veroorzaakt doordat de URL centraal staat in de spot van ‘ikwilvanmijnautoaf.nl’.