Milieudefensie is een onafhankelijke klimaatorganisatie die inmiddels is uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke klimaatspelers van dit moment. Door middel van onderzoek en petities wil de organisatie politiek en bedrijfsleven overtuigen klimaatverantwoorde keuzes te maken. Duurzaam Herstel is een van die online petities en is bedoeld om de regering te overtuigen duurzame keuzes te maken bij de opbouw van de economie na de coronacrisis.
Om deze petitie een extra boost te geven, is Milieudefensie in september 2020 een campagne gestart. Deze campagne moest de organisatie niet alleen meer handtekeningen voor de petitie opleveren, maar ook het merk (weer) onder de aandacht brengen bij een breed publiek. De klimaatorganisatie zette hiervoor – naast advertenties op sociale media en in dagbladen – een radiocampagne bij Ster in.
We wilden graag weten in hoeverre de petitie gepusht zou worden door radio en in hoeverre radio de kanalen die we normaal gesproken inzetten, zou versterken.
‘We wilden een mediapush doen om te kijken hoeveel dat ons zou opbrengen in aantal handtekeningen. De radiospot stond centraal in de campagne’, aldus Mike van Ham, Communicatieadviseur bij Milieudefensie. ‘We wilden graag weten in hoeverre de petitie gepusht zou worden door radio en in hoeverre radio de kanalen die we normaal gesproken inzetten, zou versterken.’