Daarnaast zorgde de tv-campagne bij Ster ook voor een flinke boost in de conversie: “We zagen meer traffic gedurende de WK-periode ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. En maar liefst 50% meer aanvragen vergeleken met de maanden waarin we geen ‘extra’ reclame maakten!” Ook dit is in lijn met wat we weten uit onderzoek: reclame rondom zo’n sportevent zorgt voor de verhoging van de koopintentie van je product.
Sport 2022
Dit jaar staan er ook weer mooie sportevenementen op de agenda: het EK voetbal voor vrouwen, de Tour de France, de Vuelta, de Grand Prix in Zandvoort en in november het WK voetbal voor mannen.
Adverteren rondom EK vrouwenvoetbal? Het voordeel van een EK vrouwenvoetbal is dat dit toernooi zowel mannelijke als vrouwelijke kijkers trekt. Daarbij worden vrouwensporten positiever gezien – onder andere meer inspirerend en progressiever – dan mannensporten en daarop kun je als merk mooi meeliften. Dit is het zogeheten image-transfer-effect, waarmee je positieve kenmerken van (in dit geval) vrouwensport aan je merk kunt linken. Goed nieuws voor kleinere merken die nog aan hun imago willen bouwen: zij profiteren sterker van dit effect dan merken met een gevestigd imago. Last but not least: de OranjeLeeuwinnen trekken ook een groot publiek: tijdens het WK in 2019 hebben wel 12,6 miljoen Nederlanders iets van het WK gezien. Tijdens de finale keken er zelfs 5,5 miljoen Nederlanders. Kortom: het EK vrouwen staat garant voor een miljoenenpubliek!
Bereik jouw goal tijdens het WK
Het EK Vrouwenvoetbal vindt van 6 juli tot en met 31 juli plaats in Engeland en is op de NOS te volgen. Onze OranjeLeeuwinnen verdedigen hun Europese titel. Is jouw bedrijf er bij? Een campagne is al mogelijk vanaf € 1.000. Bekijk alle mogelijkheden en mis het niet!