Welke mogelijkheden zijn er? Waar begin je bijvoorbeeld als het gaat om je creatie? Waar moet je op letten bij het maken van een banner of online video? En hoe zet je deze vervolgens effectief in? In deze whitepaper duiken we in de antwoorden op die vragen én laten we zien hoe je in de huidige wereld verantwoord online campagne voert, zonder cookies.
Enkele lessen en tips
Als het gaat om het creëren van online campagne-uitingen zijn er zowel voor online video's als banners diverse tips en aandachtspunten te benoemen. Met onder andere het tonen en/of benoemen van je merk en logo trek je de aandacht van de doelgroep. Sterke creaties maken effectieve campagnes, en daarmee een grotere kans om je doelstelling(en) te behalen.
Bij de inzet van je campagne is het onder meer belangrijk om te letten op de content waaromheen jouw online video of banner te zien is. Voor een succesvolle campagne is het daarnaast van belang om de consument niet te irriteren, maar wél de aandacht naar je reclame te trekken. Niet alleen de positie van je reclame-uiting is daarbij erg belangrijk – het is ook aan te raden een platform te kiezen waarbij het voor de consument duidelijk is wanneer en hoeveel reclame er komt. Dit zorgt namelijk voor een hogere bereidwilligheid om deze te bekijken.
In de whitepaper delen we nog veel meer lessen en tips!
Download de whitepaper
Via ster.nl/onderzoek kun je kosteloos de whitepaper 'Online reclame: lessen en tips voor effectieve video- en displaycampagnes' aanvragen. Heb je na het lezen van dit artikel of de whitepaper nog vragen, of wil je meer weten over onze onderzoeken of inkoopmogelijkheden? Als Ster denken wij dagelijks mee met onze klanten en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. We zetten onze kennis graag voor je in en gaan samen op zoek naar de mooiste kansen! Neem vooral vrijblijvend contact met ons op.