Iedereen kijkt
Sportevenementen zoals WK voetbal vrouwen en de Tour de France staan garant voor een groot bereik. Heel Nederland lijkt te gaan kijken en/of luisteren. Zo heeft bijvoorbeeld de tv-campagne van Blokker tijdens het WK in 2019 bijna 9 op de 10 Nederlanders bereikt. Dat grote bereik klinkt misschien niet als een grote verrassing. Maar wist je dat Nederlanders ook massaal voor de buis kruipen als er een groot tijdverschil is met Nederland, zoals op aankomend WK voetbal vrouwen? Iedereen kijkt! Mannen en vrouwen, jong en oud, kinderen, volwassenen en gezinnen. Maar er zijn nog veel meer redenen om jouw campagne rondom sportevenementen in te zetten.
Daarom wil jij erbij zijn
De kansen voor Oranje bieden kansen voor jouw merk: inzetten rondom sport kan namelijk positieve effecten hebben op je commercial. Zo kunnen positieve eigenschappen, zoals sportiviteit, afstralen op jouw merk en kan je meeliften op de hoge waardering van sportevenementen. Die hoge waardering is weer van positieve invloed op je reclame-acceptatie en koopintentie.
Hoe verder Oranje of Nederlandse sporters komen in een toernooi, hoe meer mensen er gaan kijken. Het kijktijdaandeel van de NPO stijgt, wat weer een groot effect heeft op de kijkdichtheid van de reclameblokken én de reclamecampagnes daarin. Zo zag je bijvoorbeeld bij het vorige EK onder 21 dat de poulewedstrijden gemiddeld door zo'n 440.000 mensen werden bekeken, maar de halve finale tegen Duitsland een miljoen kijkers trok.
ZO MAAK JIJ EEN IMPACTVOLLE ORANJE-COMMERCIAL
Door de jaren heen hebben we al veel Oranje- of sportinhakers voorbij zien komen. Hoe maak je nou een sterke, thematische commercial? In onze whitepaper ‘Reclamecreatie: de kracht van aanpassen’ lees je er alles over. Of je nou uiteindelijk een Oranje-spot maakt of niet, inzetten rondom de sportevenementen loont altijd. Zet je geen campagne in? Dan sta je al met 0-1 achter ten opzichte van je concurrenten.